Συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Μαγκριώτη είχε σήμερα αντιπροσωπεία του συνδυασμού «Ενεργοί Πολίτες – Οικολογία στην Πράξη».
Ο κ.Μαγκριώτης ενημέρωσε την αντιπροσωπεία στην οποία συμμετείχαν ο υποψήφιος δήμαρχος Χρήστος Μάτης, και η Βιβιάννα Μεταλληνού και ο Δημήτρης Καλαφάτης, από την ομάδα συμβούλων, για την πρόταση για το στρατηγικό σχεδιασμό μεταφορών και υποδομών της Θεσσαλονίκης.
Κατά τη συνάντηση, στην οποία τον Υπουργό συνόδευαν, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Εγνατία ΑΕ, Τάσος Μουρατίδης και Γιάννης Τσακλίδης και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών, Π. Παπαϊωάννου καθώς και όλο το επιστημονικό και τεχνικό επιτελείο της Εγνατίας Οδός ΑΕ, η αντιπροσωπεία του συνδυασμού εξέφρασε τις παρατηρήσεις της για το σχέδιο αλλά και την βούληση της να συμμετάσχει στη συζήτηση για την τελική διαμόρφωση της πρότασης.
Συγκεκριμένα επιφυλάξεις εκφράστηκαν για:
το ότι η αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού προεξοφλείται με την κοινωνική συναίνεση, η οποία όμως παραπέμπεται σε διαβούλευση χωρίς να υπάρχει θεσμικό πλαίσιο και προηγούμενη αναφορά για αυτήν
Την αποσπασματική προσέγγιση των ζητημάτων σχεδιασμού της πόλης με την ανάθεση τμημάτων του σε διαφορετικούς κρατικούς φορείς που δουλεύουν ανεξάρτητα
Την επανεμφάνιση προτάσεων, όπως η υποθαλάσσια, η δυνατότητα υλοποίησης των οποίων έχε αποδειχθεί και τεχνικά αδύνατη
Το γεγονός ότι η βιώσιμη κινητικότητα δεν αποτελεί πέραν της γενικής επίκλησης της ως φιλοσοφία, τον οδηγό για την επιλογή και τον προγραμματισμό των υποδομών που επαγγέλλεται το στρατηγικό σχέδιο εφόσον δεν συνυπάρχει και με χωροταξικό σχεδιασμό
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υποψήφιος δήμαρχος Χρήστος Μάτης δήλωσε:
«Μας ανησυχεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση δείχνει να έχει πολλά οράματα για τη Θεσσαλονίκη με πλησιέστερο όλων χρονικά, να φέρει σε ένα τραπέζι, όλους τους φορείς που έχουν τα δικά τους οράματα. (Οργανισμός Ρυθμιστικού – κόμματα – δήμους, περιφέρεια – Μη κυβερνητικές οργανώσεις)
Μας προβληματίζει η παραδοχή του υπουργού ότι έργα όπως το μετρό και η υποθαλάσσια έχουν προβλήματα γιατί στηρίχτηκαν σε λανθασμένες μελέτες.
Αυτά τα λάθη στις μελέτες τα πληρώσαμε όλοι μας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Είναι προσβλητικό για τους πολίτες, ότι για αυτή την τεράστια σπατάλη, κανείς δεν θεωρείται υπόλογος. Δεν θα το αφήσουμε έτσι.
Ο μύθος των μεγάλων έργων, που δημιούργησε ένα πέπλο σιωπής και διαπλοκής στην πόλη, έχει καταρρεύσει νομικά, πολιτικά και ηθικά.
Η πόλη πρέπει να δει το στρατηγικό σχέδιο της για το μέλλον με επίκεντρο τους πολίτες και όχι την εξυπηρέτηση συμφερόντων».
Μάθετε πρώτα πως γράφεται η υποθαλάσσια κι ύστερα διεκδικείστε το δήμο
ΑπάντησηΔιαγραφή