Σοβαρές ευθύνες προκύπτουν για όσους έβαλαν τη Θεσσαλονίκη, τους πολίτες και τους κατοίκους της στην τεράστια ταλαιπωρία της υποθαλάσσιας, η οποία κόστισε 70 εκ. ευρώ επειδή το έργο… δεν έγινε, τόνισε σήμερα ο υποψήφιος δήμαρχος της παράταξης «ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ – Οικολογία στην Πράξη», Χρήστος Μάτης.
«Ο κ.Σουφλιάς, ως αρμόδιος υπουργός ανέλαβε την ευθύνη για την κατασκευή ενός έργου, για το οποίο είχε λάβει σαφείς προειδοποιήσεις ότι δεν μπορεί να γίνει γιατί προσέκρουε στη βούληση των πολιτών όσο και γιατί τεχνικά ήταν απροετοίμαστο. Παρόλα αυτά επέμεινε, άρα είναι υπεύθυνος για την τελική του κατάληξη και για την τεράστια επιβάρυνση που υπέστη ο κρατικός προϋπολογισμός. Αυτό δε θα το αφήσουμε έτσι», είπε ο κ.Μάτης, ο οποίος επανέλαβε την αντίθεση του συνδυασμού στη «νέα μίνι υποθαλάσσια» που οραματίζεται η Υπουργός ΠΕΚΑ, κυρία Μπιρμπίλη και κάλεσε όλες τις παρατάξεις και τους υποψηφίους δημάρχους να πάρουν θέση προεκλογικά.
«Με την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας θα μειωθεί η κυκλοφορία, αλλά και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, είχε πει ο κ.Σουφλιάς, αλλά τελικά μειώθηκε το δημόσιο χρήμα και επιβαρύνθηκε η πόλη. Δεν φτάνουν τα 70 εκ. που πληρώσαμε, πρέπει να πληρώσουμε και άλλα;», είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της, η νομική σύμβουλος του συνδυασμού, Ελεάννα Ιωαννίδου, η οποία ήταν από τους δικηγόρους των πολιτών που προσέφυγαν κατά του έργου, επεσήμανε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, γνώριζε όλες τις πτυχές του έργου, όταν το προωθούσε.
«Στις 7-11-2006 εκδόθηκε η πρώτη απόφαση του υπουργού πολιτισμού (ΥΠΠΟ/ΔΝΣΑΚ/82797/2347/7-11-2006) για την υλοποίηση της υποθαλάσσιας, που επέτρεπε την κατεδάφιση διατηρητέων κτιρίων. Φυσικό ήταν να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να δικαιωθούμε, αφού όλοι γνωρίζουν ότι η κατεδάφιση διατηρητέων απαγορεύεται. Και, ενώ ανακλήθηκε εν μέρει αυτή η απόφαση, στη συνέχεια, στις 29-5-2007 εκδόθηκε η ΥΠΠΟ/ΔΝΣΑΚ/49763/1387 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού που επέτρεπε την κατασκευή της υποθαλάσσιας, χωρίς, όμως, να ερωτηθεί το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχαιοτήτων για τους όρους που όφειλε να θέσει για την εκτέλεση του έργου, ώστε να μην θιγούν οι βυζαντινές, κλασσικές και ενάλιες αρχαιότητες. Αυτή η απόφαση αποτέλεσε τη βάση της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου και χάρη στην έκδοση αυτής της απόφασης, το έργο κοστολογήθηκε πολύ φθηνότερα από ό,τι αν λαμβανόταν πρόνοια για τις αρχαιότητες. Προσφύγαμε λοιπόν και πάλι στο ΣτΕ, οπότε ο ίδιος ο υπουργός πολιτισμού "ανακάλυψε" το λάθος του και ανακάλεσε την απόφασή του, προκειμένου να γνωμοδοτήσει το Κ.Α.Σ. Όταν, όμως, γνωμοδότησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, έθεσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την εκτέλεση του έργου, ώστε να μην θιγούν οι αρχαιότητες που βρίσκονταν στον δρόμο του, κι έτσι τελικά το έργο έγινε ασύμφορο. Με αυτόν τον τρόπο οδηγηθήκαμε στην πληρωμή της τεράστιας ποινικής ρήτρας τον ανάδοχο. Το ερώτημα που θέτουμε είναι πώς γίνεται να παραβιάστηκε τόσο προκλητικά ο αρχαιολογικός νόμος, ώστε να συναφθεί μια σύμβαση, που όλοι ήξεραν πως δεν μπορούσε να υλοποιηθεί, εξαιτίας των εξόφθαλμων παρανομιών της αδειοδότησης του έργου που αφορούσε. Γιατί συνομολογήθηκε αυτή η τεράστια ποινική ρήτρα, την στιγμή που όλοι γνώριζαν πως ο σχεδιασμός του έργου ήταν παράνομος;», είπε η κυρία Ιωαννίδου.
Στην παρέμβαση του, ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, Δημήτρης Καλαφάτης παρουσίασε το ιστορικό των κινήσεων πολιτών κατά της υποθαλάσσιας ενώ ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Όμηρος Ταχμαζίδης τις παλαιότερες παρεμβάσεις του Κ.Γκιουλέκα, υπέρ της κατασκευής του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου